17. 5. 2013

TreeLine

Tak jsem po mnoha letech konečně objevil Outline Editor podle mého gusta. Dosud jsem používal komerční TreePad Safe, ale ten mě plně neuspokojoval. V Linuxu fungoval jen pod Wine a jeho práce s tabulkami byla hodně těžkopádná. Tak těžkopádná, až vlastně nepoužitelná. Nyní jsem v repozitářích Ubuntu 12.04 objevil TreeLine.

TreeLine není ani tak Outline Editor, jako spíš hierarchický datový sklad, který se mimo jiné dá použít i jako Outline Editor. Jeho možnosti jsou oproti TreePadu v mnoha možnostech omezené. Vlastně ani nemá Rich Text editor, ale zase na druhou stranu jeho vykreslovací engine stojí na webkitu, takže pro nás, co umíme HTML, to není nikterak na překážku. Tím tedy nechci říct, že TreeLine je lepší než TreePad, spíš je jiný a jinak zaměřený a mě osobně to víc vyhovuje. I když ho chci hlavně na poznámky. Nehodlám si budovat nějaké osobní databáze a nevyužiji tak jeho bohaté možnosti práce s datovými typy a podobně. Chci ho používat jen jako outline editor.


Kdyby někdo nevěděl, tak Outline Editor je editor na poznámky, které mohou být organizovány v hierarchické stromové struktuře. Vypadá to nějak takto:


Zajímavé je, že se rozlišuje mezi data editorem a data výstupem, kde v editoru se píše kód a ve výstupu je pak vidět vyrenderovaný html kód. Každý záznam může mít vlastní (i uživatelsky definovaný) datový záznam, který se může skládat z libovolného množství datových položek, které mohou mít stanovený nějaký datový typ (třeba číslo, url a podobně). Na obrázku je jen jedna datová položka a to typu Text. U textu lze nastavit, zda má být plaintext nebo html.


Plain-text bohužel nefunguje moc dobře, protože po vzoru html požírá mezery a dělá z nich jednu, což znemožňuje formátování textu pomocí mezer. Jde to řešit zadáním
 do prefixu a 
do sufixu, ale to má za následek, že se ve výstupu automaticky nezalamují dlouhé řádky. Psal jsem si o tom s autorem programu, snad to bude řešit. Když ne, je to naprogramované v Pythonu, takže by nemělo být těžké to opravit vlastnoručně. Udělal bych to sám, ale staví to na Qt místo GTK a s Qt si nerozumím, tak se mi v tom nechce hrabat.

Mně osobně stačí dva různé datové záznamy, LONG_TEXT a LONG_HTML, ale nadefinovat si lze cokoli.







Kromě toho, že strukturovaná data lze v TreeLine vytvářet, tak je lze  z TreeLine také exportovat:


Žádné komentáře:

Okomentovat