30. 9. 2012

TV Samsung PS60E6500

Mám 42" plazmu, ale zjistil jsem, že je mi nějak malá. Koukám na ni ze tří metrů, u filmů je to ok, ale při hraní her jsem byl nucen si sedat blíž, abych viděl detaily. Například u multiplayeru Killzone 3 to bylo nezbytné pro úspěšné hraní. Problém je, že větší televize jsou dost drahé a navíc se nedělají v HD Ready rozlišení, které je dnes výhodnější. Dlouho jsem tedy váhal, ale když se objevila relativně levná 60" plazma, která měla docela dobré hodnocení (dokonce prý jako nejlepší televizor pro hrani her), tak jsem neoddolal a pro to hraní her si ji i přes její nedostatky pořídil. Jako druhý televizor, do pracovny. V obývacím pokoji jsem nechal tu 42" a jestli vás zajímá proč, čtěte dál.


Jedná se o Samsung PS60E6500 za necelých 36 000 Kč a nabízí se srovnání, jak je na tom s mým dosavadním Panasonicem P42X20E za necelých 15 000 Kč. I když obecně je 36 000 Kč docela dost, tak za 60" televizor to zase až tak moc není (i když se dají sehnat i výrazně levnější, zhruba tak od 23 000 Kč) a znamená to, že je rozumné očekávat nějaké nedostatky. Já věděl předem o třech.

  1. Hlavní nedostatek o kterém jsem z diskusí věděl je hluk (popisovaný jako vrčení, bzučení, pískání), který vydává. Musím říct, že jsem trochu doufal, že jde o přehánění věčně nespokojených křiklounů, ale to bzučení je opravdu poměrně hlasité. Při normálním provozu, když televizor hraje tak bzučení člověk nevnímá a neruší. Když je televizor puštěný, ale je potichu, tak se bzukot ztratí v denním ruchu (když se na něj člověk ale zaměří, tak slyšet je) a neruší. Horší to je během nočního provozu, to už se přehlédnout nedá (když je televizor potichu). Naštěstí v noci používám sluchátka, ale stejně je to napováženou, že Samsung neumí udělat tiché napájecí obvody. Přeci jen televizor není PC, kde je na hluk člověk zvyklý.
  2. Tím se ale odhaluje další nedostatek televizoru, absence sluchátkového výstupu. Já naštěstí používám bezdrátová sluchátka napojená rovnou na konzoli a TV jsem koupil kvůli hraní, tak mi to nevadí. Ale kdybych na tom chtěl sledovat televizní pořady, neměl domácí kino a zvuk poslouchal přímo z televize, měl bych s tím problém.
  3. Další nedostatek (ovšem jak pro koho, pro mě ale jo) je absence HD Ready rozlišení 720 řádků, protože Full HD rozlišení 1080 řádků je pro mě dnes nepříliš využitelné. Kromě pár Bluray filmů je můj veškerý obsah (pozemní i satelitní tv vysílání, konzolové hry, desítky až stovky dvd filmů) převážně v rozlišení 720p a méně a na to je prostě HD Ready televizor lepší.
Žádné další vážné problémy jsem neobjevil, ale pár menších jo:
  1. V první řadě je to smrad. Některé nové elektronické výrobky smrdí, snad po kalafuně nebo po čem a trvá někoik dnů až týdnů, než ten smard vyprchá. Je to případ i tohoto televizoru. Pro lidi s citlivým nosem, jako je třeba moje manželka, to může být dost nepříjemné. Asi jako by nekuřákovi doma někdo několik dní kouřil. Po dvou tydnech to bylo ok.
  2. Přiložené 3D brýle jsou děsný šunty, které nesedí ani nedrží a jsou křivé. Kdo to myslí s 3D vážně, musí si koupit pořádné.
  3. Nepřišel jsem na to, jak vypnout panel a nechat běžet jen zvuk.
  4. Čas je potřeba nastavovat ručně, nenačte se automaticky
  5. Nenašel jsem teletext.
  6. Stojánek je šroubovací, tj. televizor se k němu musí přišroubovat. Nevím nakolik je to obvyklé, ale mě to přijde nepraktické, u mého Panasonicu je nasunovací, pravda, zase není otočný. Ale my co máme televizor na zdi a jen občas ho potřebujem sundat a odložit, bychom uvítali stojánek bez nutnosti šroubování.
Kdyby se mě někdo ptal na radu, tak bych mu tento televizor nedoporučil. Leda by měl podobně zvláštní požadavky jako já a zmíněné nedostatky by mu nevadily. Třeba kdyby si ho chtěl dát někdo do hospody, kde je stejně hluk, takže nějaké vrčení by nikoho netrápilo. Ale pro obvyklé použití by to vedlo k nespokojenosti. Divím se, že Samsung za ty peníze v tomhle směru neodvedl lepší práci, protože Panasonic za méně než poloviční cenu, je bezhlučný a to patří do té nejnižší třídy, kdežto tento Samsung už patří do střední třídy.

Nechci tím ale říct, že je ten Samsung ve všem horší než Panasonic, v řadě věcí je lepší: 
  1. Je větší a dá se od něj sedět dál.
  2. Méně se leskne, což je asi největší problém mého skleněného Panasonicu bez antireflexivního filtru.
  3. Má 3D a to docela kvalitní. Bohužel se to nedá říct i o přiložených brýlích.
  4. USB vstup podporuje napájení 1A na místo obvyklých 0,5A, takže zajišťuje bezproblémové napájení externích disků bez potřeby přídavného napájení.
  5. Satelitní vstup.
  6. Připojení k síti přes ethernet i wifi (nemusí se dokupovat žádný modul).
  7. Výrazně lepší firmware, ať co se týče různých funkcí, tak i podpory formátů a tak dále. Je to vlastně malé multimediální centrum, stačí připojit disk. Umí na něj údajně i nahrávat pořady, ale to jsem nezkoušel, protože ho nemám připojený k tv vysílání, jen ke konzoli a netu. Podporuje Skype, YouTube, FaceBook, české půjčovny filmů a spoustu dalších věcí.
  8. Radost mi udělala i drobnost, že při zapnutí PS3 se televizor na ni automaticky přepne a nemusí se přepínat ručně.

Žádné komentáře:

Okomentovat