6. 9. 2012

PS3 - vhodný čas k nákupu

To o čem chci psát všichni PS3 hráči dobře vědí, ale lidi "z venku" o tom většinou nemají ani tušení a tak jim hrozí, že mohou propásnout nabídku, která by jim mohla přijít jako velmi zajímavá.

Občas slyším, že někdo uvažuje nebo plánuje koupit si PS3. Nejčastější dva důvody, které slyším, proč hráči uvažují o PS3 jsou fantastická ukázka na hru The Last of Us, která bude na PS3 exkluzivní a která teprve vyjde:


A potom hra Red Dead Redemption, která už vyšla:



Ale samozřejmě i jiné hry, jako Uncharted2&3, Heavy Rain, Metal Gear Solid 4, God of War a další.

Myslím si, že pro tyto lidi právě teď nastal nejvhodnější čas nákupu a čím později PS3 koupí, tím víc dobrých her, prakticky zdarma, jim uteče. Že nevíte o čem mluvím? To je právě to, na co chci upozornit. Protože Sony to ke své škodě a možná i ke škodě vaší, neumí náležitě prezentovat.


Konzole PS3 má online službu PSN (PlayStation Network). Tato služba je zdarma a umožňuje řadu užitečných věcí, jako třeba online multiplayerové hraní, komunikaci mezi hráči, sdílení trofejí a také se na ní nachází i obchod PS Store. To je normální.

Kromě toho má PS3 ještě poměrně novou službu PSN+, která je placená.Tato služba poskytuje hráčům zajímave služby a bonusy. Mezi zajímavé služby patří online úložiště na sejvy nebo automatická synchronizace trofejí (obojí se děje automaticky v libovolnou nastavenou hodinu, třeba ve 4 ráno) a podobně. Neméně zajímave jsou speciální slevy řady her pro členy PSN+ a především fantastická nabídka her zdarma, s kterou Sony přišla nedávno. V rámci PSN+ jsou také zdarma k dispozici trial verze spousty her. Trial verze je plná hry, kterou si můžete před koupí vyzkoušet, zda se vám bude líbit. Její hraní je omezeno na jednu hodinu.

A právě nabídka her zdarma je důvod, proč si pořídit PS3 co nejdřív. Protože je časově omezená. Když si takovou hru stáhnete, můžete ji hrát kdykoli a libovolně dlouho, dokud jste členy PSN+. Časové omezení se vztahuje na to, kdy je hra ke satažení zdarma k dispozici. Takže čím dřív k této službě přistoupíte, tím víc her zdarma získáte.

Fantastické na této nabídce jsou především vybírané tituly. Není to žádný nezajímavý odpad, ale naopak to nejlepší, co PS3 má. Třeba od včera je k dispozici zdarma ona velmi žádoucí hra Red Dead Redemption. A bude v této nabídce 4 týdny, pak tato příležitost zmizí, pravděpodobně na vždy.

Ale není to jediná hra zdarma. Těch her je tam mnohem víc, s různou délkou trvání obměny. V tuto chvíli  zdarma získáte následující hry:

PlayStation Plus: Hra měsíce:
(Po dobu 4 týdnů)
  • Red Dead Redemption                (do 02. 10. 2012)
PlayStation Plus: Aktuální herní kolekce:
(Každý měsíc jsou vyměněny 2 tituly.)
  • Borderlands                        (do 07. 11. 2012)
  • Double Dragon Neon                 (do 04. 12. 2012)
  • Just Cause 2                       (do 07. 11. 2012)
  • Lara Croft & the Guardian of Light (do 10. 10. 2012)
  • Oddworld: Stranger’s Wrath HD      (do 12. 09. 2012)
  • Outland                            (do 12. 09. 2012)
  • Saints Row 2                       (do 10. 10. 2012)
  • Scott Pilgrim vs. The World        (do 04. 12. 2012)
PlayStation Plus: Dlouhodobá herní kolekce:
 (Po dobu 52 týdnů , od 6.6.2012)
  • inFamous 2
  • LittleBigPlanet 2
  • Motorstorm Apocalypse
Značky jako Red Dead Redemption, LittleBigPlane, inFamous, Borderlands, Just Cause nebo Motorstorm zdarma. A další budou přicházet a přicházet. Nestojí to přinejmenším za úvahu?

Píšu hry zdarma, ale není to tak docela pravda, jak jsem uvedl, služba PSN+ je placená. A kolik ta služba stojí? Normálně 1299 Kč ročně, ale právě v tuto chvíli je na roční předplatné sleva (trvá 14 dní) a stojí 975 Kč, to je předplatné 82 korun měsíčně. Nestojí za to už jen uvedené hry? A po celý ten rok se budou objevovat ještě další. Nevím samozřejmě, co to bude za hry. Ale hry které před tím byly zdarma a už nejsou byly třeba:
  • Dead Space 2
  • Deus Ex: Human Revolution
  • Darksiders
  • Warhammer 40,000: Space Marine
  • Virtua Fighter 5: Final Showdown
Dá se předpokládat, že se do nabídky budou dostávat i další podobně kvalitní tituly.

Já to mám všechno stažený a jsem rád, že to mám. Ne všechno mě samozřejmě zajímá, třeba ten Virtua Fighter. Některé si nechávám na později a některé hry jssm si zahrál hned. A třeba ten Warhammer mě lákal ke koupi už když vyšel (mám rád toto prostředí), ale na základě recenzí jsem dospěl k názoru, že je to špatná hra, a že si ho nepořídím vůbec. Ale když byl zdarma, tak jsem ho ze zvědavosti zkusil, a nasrat na recenze, hned mě chytil a fantasticky mě bavil. Dohrál jsem ho na jeden zátah, a takto si mě udržet se podaří jen málokteré hře.

Někdy vujde i hra, kterou už jsem si koupil na blurayi. Třeba ten Red Dead Redemption. I tak jsem ale rád, protože si ho mohu zahrát z disku na místo z bluraye, i to je pro mě přidaná hodnota.

Takže zvažte to. Podle mého je to opravdu dobrá nabídka. Možná že vám to tak nepříjde a pošlete mě do háje co s tím otravuju. Když mluvím o všech těch slevách, tak si připadám jako Horst Fuchs. Ale já si fakt myslím, že by se tohle mohlo řadě lidí líbit a mrzelo by je to, kdyby to prošvihli.

1 komentář:

  1. ... PS3ku - tusim wallmart ponukal 160 gigovu slimku plus celu Uncharted seriu /!!/ za 199 USD, bola to sialena ponuka, PSN vam dava MP hranie zadarmo /ziadnych 300 USD za 5 rokov navyse ako pri LIVE GOLD/ a aktualna /uz skoncena akcia/ za PSN+, kt. vam dava hry doslova zadarmo .. uz viac sa sony s pS3 nemoze ponukat, PS3 je doslova ultimativna herna platforma, pomer cena/vykon/kvalita softu.

    OdpovědětVymazat