11. 3. 2012

PS3 - doplňky

Koupil jsem si pár užitečných doplňků k PS3, tak se chci podělit o zkušenosti. Jedná se o:
  • sluchátka "Sony PS3 Wireless Stereo Headset 7.1"
  • stojan a nabíječka pro gamepady "Sony Dualshock 3 Charging Station"
  • držák kamerky "Hama Easy-Clip"
  • vylepšení gamepadu "Hama PS3 8 in 1 Trigger"



Sony PS3 Wireless Stereo Headset 7.1 - cca 1850 Kč

Jedná se o bezdrátová sluchátka designovaná speciálně pro PS3, ale fungují i s PC. Připojení k PS3 není realizováno přes Bluetooth, jako běžné headsety, ale přes vlastní USB wireless adaptér. Sluchátka jsou obdařena vysouvacím mikrofonem. Název je zavádějící, protože to jsou stereo sluchátka a zvuk 7.1 je jen virtuálně simulovaný surround. Lze přepínat mezi klasickým stareo a surround zvukem, rozdíl slyšet je, ale nějaké úžasné 3D zvukové zážitky nelze očekávat. Surround jde používat jen u her, u bluray filmu přehrávaném na ps3 je možný poslech jen ve stereo. Sluchátka jsou uzavřená a jsou trochu zatlumená a nepatrně šumí. Není to žádné hifi, ale ne hry je to víc než dostačující. Hudbu s tím neposlouchám. Design je futuristicky masivní, ale sluchátka jsou docela lehká a hlavně pohodlná, sedí dobře na hlavě i na uších. Ovládání sluchátek je pohodlné, ovládací prvky jsou přímo na sluchátkách a jakákoli změna nastavení je chvíli signalizována na obrazovce v onscreen menu, takže člověk neztrácí přehled, zda má zapnutý mikrofon, surround a podobně. Z mé strany panuje velká spokojenost, ale jak jsem uvedl, nejsou to sluchátka pro hifi poslech hudby.

Mimochodem, chodí bez problémů a nutnosti cokoliv instalovat i na PC. Zkoušel jsem Windows XP a Ubuntu 12.04. V Ubuntu je potřeba nastavit výstupní zařízení:



DualShock 3 nabíjecí stojan - cca 650 Kč

Mám dva DualShocky a ty se mi pořád někde válely, manželka z toho nebyla nadšená a ani já, když pak žádný nebyl k nalezení. Také mě štvalo jejich nabíjení, protože PS3 má jen dva USB konektory a v jednom z nich sídlí kamerka PS Eye a v druhém bezdrátový adaptér pro sluchátka. Pořád přehazovat kabely mě nabavilo, často jsem je pak měl oba vybité. Řešit to šlo různě, ale po dobré zkušenosti s nabíjecím stojanem pro Move ovladače (dva pohybové, dva navigační) jsem se rozhodl, že pro mé potřeby bude nejlepší i nějaký nabíjecí stojan i pro gamepady. Existuje jich spousta různých, dal jsem přednost originálu od Sony a dobře jsem udělal.

Nejen proto, že člověk nemusí mít obavy, že koupí šmejd, který mu zakrátko zlikviduje přebíjením akumulátory, ale i proto, že je to jedna z těch mála vzácných věcí, z kterých má člověk dobrý pocit, jen na ni sáhne. Tohle Sony umí, jejich designeři jsou skvělí a tím nemyslím jen vzhled, ale především funkčnost.

Stojan je příkladně těžký a nemá kluzký spodek, takže neujíždí. Skvěle je vyřešeno mechanické i elektrické připojení gamepadu ke stojanu. Na DualShock se natrvalo přicvakne adaptér a s ním se pak do podstavce snadno vloží i z něj lehce vyjme, doprovázeno je to příjemným cvaknutím. Zdá se to jako blbost, ale je to důležité. Kdyby se gamepad do stojanu špatně dával, tak by často skončil vedle něj místo v něm a stojan by neplnil dobře svůj účel.


Hama Easy-Clip - cca 200 Kč

I tahle drobná pomůcka, držák kamery PS Eye, mi přinesla velkou úlevu. Konečně je konec s neposlušnou kamerkou, která nechtěla postát na místě a posouvala se a otáčela. Když jsem Easy Clip viděl na obrázku, myslel jsem si, že má v kloubech pružiny, které držák na televizi pevně drží. Ale nejsou, jen mají ty klouby docela tuhý chod a jak se držák nastaví, tak drží. A na televizi drží pevně. Navíc je v podstavci pro kamerku magnet, takže v něm pevně drží i ta kamerka. Díky za ty dary. Součástí držáku je i USB prodlužovačka, tu jsem ale ani nepotřeboval.




Hama PS3 8in1 Trigger - cca 150 Kč

Tohle jsem si při objednávání ostatních doplňků vzal jen tak na zkoušku, bez velkých očekávání. Už kdysi dávno jsem slyšel na DualShock 3 stížnost, že R2/L2 jsou ergonomicky špatně vyřešený a kloužou. Přišlo mi to jako blbost, ale jednou jsem hrál hru, která měla takové ovládací schéma, že jedno z těchto tlačítek bylo nutno držet prakticky trvale a když se potí ruka, tak ten prst fakt začíná ujíždět. 
Tyto trigerry to řeší. Pro R2/L2 jsou v jednom balení 4, takže je to pro dva gamepady. Jsou z pevného plastu a na tlačítka se nasunou a zacvaknou, nemusíte mít obavu z nějakého lepení nebo tak něco.Nenašel jsem žádný pořádný obrázek, ale snad i z tohoto maličkého něco poznáte. Zatím jsem to ještě v praxi moc neotestoval, takže nevím, zda se to osvědčí a nebo to bude spíš překážet a sundám to. První dojem je, že je to ok.

Dále jsou v balení 4 kloboučky, dva různé druhy. Jeden druh je hříbek a nevidím v něm moc velký přínos. Druhý druh má naopak prohlubeň a ten mi přišel zajímavý. Hlavně tím, že má na okraji do kříže 4 výstupky a lze tak snadno pohmatu poznat, kde přesně je nahoře, dole, vlevo a vpravo.

1 komentář:

  1. Konečně vím, jak vyřešit problém s kamerkou, co na zemi skončila již tolikrát, že se divím, že ještě funguje ^_^.

    Děkuji za přínosný článek ;-)

    OdpovědětVymazat