13. 3. 2012

PS Vita - specifikace

Model: PCH-1000

Různě po internetu jsem posbíral informace o PS Vita. Nebylo to jednoduché, protože nikde nejsou ucelené, takže se jedná o střípky informací složené z řady míst. Informace jsou občas protichůdné, takže i když jsem se snažil vybírat ty věrohodné, nemohu ručit za správnost. A třeba takovou základní informaci, na jaké frekvenci běží procesor PS Vity jsem spolehlivě nezjistil vůbec. Viděl jsem informace 800 MHz, pak 800 až 2000 MHz, nebo třeba max. 1000 Mhz. Takže tuto informaci radši ani neuvádím.

HARDWARE

Hmotnost:
260 g

Baterie:
Zabudovaná, lithium-ion, 3,7 V, 2200 mA/h.
Výdrž při hraní her 3 až 5 hodin.
Výdrž při hraní videa 5 hodin.
Výdrž při hraní hudby ve stand-by módu 9 hodin.
Doba nabíjení je 2 h a 40 min.
Nabíječka má 5 V, 1,5 A.

CPU: 
4 jádrový ARM Cortex-A9 MPCore, max. ? GHz, 64 kB L1, 45nm, ? kB L2, NEON

Výkonný procesor s nízkou spotřebou, standardně používaný v nejvýkonnější mobilní spotřební elektronice (telefony, tablety). Jedno jádro je vyhrazeno pro systém a aplikace běžící na pozadí, ostatní pro hlavní aplikaci.

Obecné informace o ARM Cortex-A9 MPCore:
Frekvence - 0,8 sž 2 GHz
Jader - 1 až 4
L1 cache - až 32 kB data a 32 kB instrukce
Instrukční sada - 32 bit ARMv7

VFPv3 - volitelný modul pro rychlé FPU pro výpočty s plovoucí desetinou čárkou.
NEON - volitelný modul optimalizovaný pro výpočet grafických dat.

RAM: 
512 MB
2x256MB chip LPDDR2 (low power DDR2), 46 nm, 1,2V

Audio:
Vestavěné stereo reproduktory a mikrofon.
Sluchátkový výstup 3,5 mm jack.

Úložný prostor:
Nestandardní paměťová karta PlayStation Vita memory card.
Dostupné kapacity jsou 4, 8, 16 a 32 GB.
Interní úložiště pro firmware je uživatelsky nepřístupné a nedají se na něj instalovat hry.

Distribuční médium: 
Nestandardní paměťová karta PlayStation Vita card.


GRAFIKA

Displej:
5", 24 bit OLED, 960x544 (16:9), multidotykový kapacitní, 32 bit barvy, 220 ppi
Displej vyrábí Samsung pod názvem Super AMOLED Plus.

PSP mělo 4,3" 480x272 (tedy přesně poloviční rozlišení), 128 ppi, PSP GO 3,8" 145ppi.

GPU:
4 jádrový PowerVR SGX543MP4+, 200 MHz
Upravený PowerVR SGX543MP4 pro potřeby Sony.
Nejvýkonnější grafický čip s nízkou spotřebou pro mobilní zařízení. Má ho používat i třetí generace iPadu, ale PS Vita si pravděpodobně drží prvenství v použití. Navíc tento iPad bude mít displej s výrazně větším rozlišením, což představuje významně větší grafickou zátěž. Na PS Vitě proto budou moci být oproti iPadu graficky pokročilejší hry.
Obecné informace o PowerVR SGX543:
Uvedení na trh - leden 2009
Jader - 1 až 16
Výrobní proces - 65 nm
Fillrate při 200 MHz (jedno jádro)
    Triangles - 35 M/s
    Pixel - 1 G/s
Šířka sběrnice - 64 bit
API DirectX - 9
API OpenGL - 2.1
GFLOPS při 200 MHz - 7,2 na jádro

Jinde jsem se dočetl, že při 200 Mhz má SGX543MP4 (tedy čtyřjádrová varianta) výkon 133 M polygonů/sec a 4 G pixelů/sec.

(Mimochodem, Sony PSP má výkon 33 M trojúhelníků/sec a 664 M pixelů/sec, Vita je tak zhruba 4x výkonnější v trojúhelnících a 6x výkonnější v pixelech. Na druhou stranu má Vita displej s 2x větším rozlišením, což znamená 4x tolik pixelů, než PSP. Většinu výkonu tak spolkne nárůst rozlišení.)

(Mimochodem pro srovnání s moderní desktopovou grafikou GTX 560 (Gigabyte GV-N56GOC-1GI, cca 4 000 Kč). Ta má výkon 26 G pixelů/sec, přičemž ve FarCry 2 při rozlišení 1920x1200 dosahuje průměrných 89 fps, spotřebu v klidu má 128 W a na výkonu 282 W. Spotřeba celé PS Vita (displej, CPU, GPU)2,7 při tříhodinové výdrži se pohybuje kolem 2,7 W)

PowerVR grafiky používají Tile-Bassed rendering, kdy se obraz rozdělí na dlaždice a každá se počítá samostatně. To jak jsem pochopil má pozitivní vliv na výkon, protože se nemusí počítat neviditelné objekty, ale ztěžuje to celoobrazové efekty, jako např. vyhlazování hran.

Významný z hlediska dosažitelného výkonu by měl být i fakt, že Sony poskytuje vývojářům low level přístup k hardware. Vývojáři tak mohou tak grafický čip používat přímo na místo zpomalující softwarové vrstvy, jako je OpenGL a grafický engine lépe optimalizovat. To například u android tabletů není prakticky možné, kvůli příliš různorodému hardware. U nich je používání sjednocující softwarové vrstvy nutné. Jak této potenciální výhody PS Vity bude v praxi využíváno je ovšem ve hvězdách. Vzhledem k prakticky totožnému hardware jako má iPad a ostatní tablety se domnívám, že nezávislí vývojáři spíše budou vytvářet jednotné multiplatformní hry pro tablety/vitu a bude to obecný trend.

Porovnání výpočetního výkonu grafických čipů:
PowerVR SGX535     1,6 GFLOPS (iPhone 3GS/4, iPad, Galaxy S/Tab)
PowerVR SGX540     3,2 GFLOPS (Kindle Fire)
nVidia  Tegra 2    3,2 GFLOPS (Galaxy Tab, Transformer)
nVidia  Tegra 3    6,4 GFLOPS (Transformer Prime/Pad)
PowerVR SGX543MP2 12,8 GFLOPS (iPhone 4S, iPad 2)
PowerVR SGX543MP4 25,6 GFLOPS (PS Vita, iPad 3)

VRAM:
128 MB

Kamera přední: 
1,3 MP, 320x240@120fps, 640x480@60fps

Kamera zadní: 
VGA, 320x240@120fps, 640x480@60fps
www.edepot.com/playstation.com

OVLADAČE

Analogové ovladače:
Dva analogové sticky.

Tlačítka herní:
  • 4 akční tlačítka (kolečko, X, trojúhelník, čtvereček)
  • 4 směrová tlačítka (směrový kříž)
  • 1 horní levý  trigger (L)
  • 1  horní pravý trigger (R)
  • 1 Select
  • 1 Start
Talčítka ostatní:
  • Power 
  • PS (podsvětlené)
  • +/- hlasitost
Dotykové plochy: 
  • Multidotykový kapacitní přední displej.
  • Multidotyková kapacitní zadní plocha.
Pohybové senzory:
  • Akcelerometr je tříosý a měří zrychlení/zpomalení. Konstantní pohyb nezaznamená.
  • Gyroskop je rovněž tříosý, měří úhlovou rotaci ve všech osách.
  • Digitální kompas (magnetometr) je tříosý a zjišťuje směr magnetického severu. Na rozdíl od akcelerometru a gyroskopu pracuje v absolutních hodnotách. Díky tomu zjišťuje polohu PS Vity v prostoru a zřejmě i koriguje odchylky měření a zaokrouhlovací chyby akcelerometru a gyroskopu.
      Zdá se, že je použito totožné řešení jako u pohybového Move ovladače.

Polohový senzor: 
GPS
Senzor GPS je určitě v modelu s 3G, u modelu bez 3G jsou informace protichůdné, někde se udává, že ho také obsahuje, jinde že ne.

KOMUNIKACE

WiFi:
 IEEE 802.11b/g/n, podpora WEP, WPA-PSK, WPA2-PSK, WPS, AOSS.
Nepodporuje SSID s unicode znaky.

Bluetooth: 
Verze 2.1+EDR, class 2, A2DP/AVRCP/HSP
EDR - Enhanced Data Rate = 3 Mbit/s
Class 2 - dosah max. 10 metr.

Podporované profily:
  • HFP - Hands-Free Profile
  • PBAP - Phone Book Access Profile
  • A2DP - Advanced Audio Distribution Profile (dvoukanálové stereo)
  • AVRCP - Audio/Video Remote Control Profile
  • PAN - Personal Area Network Profile
  • HID - Human Interface Device, omezeno jen na klávesnice
SOFTWARE

Formát zvuku: 
  • MP3
  • MP4 (MPEG-4 AAC)
  • WAV
Formát videa:     
  • MPEG-4
  • H.264/MPEG-4 AVC High/Main/Baseline Profile (AAC)
Formát obrázků: 
  • PNG
  • JPEG
  • GIF
  • TIFF
  • BMP

Žádné komentáře:

Okomentovat