19. 2. 2011

Modern Combat: Domination


Modern Combat: Domination je výhradně multiplayerová FPS od Gameloftu pro PS3. Její hlavní devizou je nízká cena, pěkná grafika a solidní porce zábavy. Nevýhodou jsou dlouhé nahrávací časy, drobné technické problémy a mizerná ovladatelnost pomocí Move. Už tuto hru hraji pár týdnů a musím říct, že mě docela chytla. Proto ke svým prvním postřehům přidávám další článek.



Hra obsahuje pět map a šest herních módů. Tři herní módy Deathmatch, Team Deathmatch a Domination jsou univerzální.Zbylé tři herní módy Boom and Bust, Escorting a Extraction jsou dostupné jen na mapách pro ně speciálně určených:

SandstormBoom and Bust
SouksEscorting
The HideoutsBoom and Bust
HeadquartersEscorting
FactoryExtraction

Boom and Bust
Na mapě The Hideouts je cílem 1. týmu umístit výbušninu na jedno ze dvou možných míst od sebe velmi vzdálených. Po jejím umístění je nutno výbušninu ubránit po nějaký čas před její deaktivací. Výbušninu má pouze jeden člen týmu. Pokud zemře, může si ji z 1. týmu vzít někdo jiný. Nepřátelský 2. tým ji sebrat nemůže. Na mapě Sandstorm se místo toho odpalují rakety, princip je ale stejný.

Escorting
Na obou mapách je cílem doprovodit leadera 1. týmu přes celou mapu na únikové místo. Pokud se to podaří, 1. tým vyhrává. Pokud leader 1. týmu zemře, vyhrává 2. tým. Leader má dvojnásobný počet životů a brnění.

Extraction
Cílem 1. týmu je dojít z okraje mapy do budovy zhruba uprostřed, zde vzít z 1. patra kufřík a odnést ho zpátky na jedno ze dvou únikových míst poblíž sebe. Cílem 2. týmu, který zahajuje hru v této budově je tomu zabránit. Do budovy vedou 4 vstupy, 3 z různých stran a jeden z podzemí. Pokud je zabit člen 1. týmu nesoucí kufřík, může ho vzít jiný člen 1. týmu. 'Clenové 2. týmu kufřík vzít nemohou.

Na ukázku mapa Headquarters. Je to první patro, budova samotná je třípatrová. Omluvte mizernou kvalitu obrázku, je to fotografie z plazmové obrazovky z domácího kompaktu. Obvyklé místo střetu je 3E+4DE (velká místnost se sloupy, která se dá ostřelovat ze všech pater) nebo 34G. Leader začíná na 1G a musí se dostat na 8D. Nepřátelský tým začíná na 6E. Prostor 6D až 7F je špatně osvětlené noční parkoviště, je možno si všimnout několika automobilů. Na dolním okraji 4D se nachází venkovní požární schodiště vedoucí až na nejhořejší patro. Z budovy vedou celkem 3 únikové cesty.



Základní herní režim je, postupné střídání map, přičemž na každé mapě se odehraje několik kol pro mapu specificky určeném módu. Každé kolo je časově omezeno. Všechno je nastavitelné, výchozí nastavení je 13 kol a 5 minut na kolo, přičemž kolo se zpravidla odehraje za jednu až dvě minuty. Každá mapa představuje samostatnou hru a po odehrání všech kol se vyhodnotí, která strana hru vyhrála.

Za vyhrané kolo dostane hráč 1500 bodů zkušenosti. Za každého zabitého 500 bodů. A pak jsou ještě bonusy za zásah do hlavy, první zabití v kole a podobně. S růstem zkušenosti stoupá hráčův level a se vzrůstajícím levelem se mu zpřístupňují nové zbraně a jejich doplňky.

Kromě zkušenosti hráč také dostává peníze, za které si nakupuje nové zbraně. Na začátku hry má hráč 2400$ a Berettu. Pokud zemře, přijde o všechny zbraně a musí si je nakoupit znovu. K lepším zbraním se tak hráč dostane až po několika kolech. Každé kolo dostane 1500$ plus bonus za každé zabití, zásah do hlavy a podobně, stejně jako u zkušenosti.

Následuje seznam zbraní. U každé je uveden její druh, cena a dále level od kterého je dostupnásamotná zbraň a její vylepšení:
  • D - samotná zbraň
  • K - kolimátor (optický hledáček)
  • P - puškohled
  • T - tlumič
  • R - rukojeť (přídavná přední pažbička pro snížení nadzvedávání zbraně při střelbě dávkou)
  • G - granátomet (podvěsný)

Zbraň Druh Cena D K P T R G
Beretta 92F pistol 0 1 10
MP5 samopal 1500 1 11 14 26
Benelli M4 brokovnice 2200 1 17 37
MN106 út. puška 3000 1 18 21 12 15 23
AK-47 út. puška 3000 1 13 31 16 27 24
Scout Tactical odstřel. 4200 2 19
UMP45 samopal 2000 3 20 35 22
Desert Eagle pistol 1600 4 28 29 25
G36C samopal 4200 5 33 48 32 30 50
P90 samopal 2800 6 36 46
870C brokovnice 2400 7 40 42
Dradonitch odstřel. 6000 8 44
M249 kulomet 6000 9

Pistole jsou sekundární zbraně, vše ostatní primární. Do boje si můžete vzít jednu sekundární a jednu primární zbraň. K tomu až 2 útočné granáty, až  2 kouřové granáty a přilbu s neprůstřelnou vestou. K tomu má ještě každý útočný nůž pro boj na blízko. Pěkně je to vidět na následujícím obrázku:


Postřehy

Hru může hrát až 16 hráčů. Je-li jich nedostatek, zastoupí je boti. Po smrti hráče může tento převzít a ovládat bota, ale nejdou mu z toho žádné peníze ani zkušenosti.

Některý bot čas od času nejde zabít, po zabití se zvedne a jde zabít znovu a znovu a znovu. Naštěstí nic nedělá, jenom stojí. Ale i tak může představovat zbytečně vyplýtvaný granát, náboje a čas.

Jde nastavit, jestli hráči v jednom týmu mohou postřílet sami sebe či nikoli.


Oproti jiným střílečkám je pohyb postav reálněji pomalejší, takže to hráče nutí více taktizovat a krýt se.

Střílení od boku má velký rozptyl a je silně neúčinné, je potřeba řádně mířit.

Pomocí Move se perfektně míří, ale pohyb postavy (otáčení) je extrémně těžkopádný.

Následující obrázky jde rozkliknout na větší:







Žádné komentáře:

Okomentovat